Подобно на много жени, и шведката, живееща в САЩ, Матилда Кол се интересувала от външния си вид, но един ден решила, че обръща твърде много внимание на това какво мислят другите и започнала да носи едни и същи дрехи като бунт срещу стереотипите.
Примерът на Матилда в последствие бил последван от много други жени, след като се запознали с нейната лична история.
Шведката работи като креативен директор за американска рекламна агенция и споделя, че не минавало ден, без да се притеснява какво ще облече за работа. Знаела, че и много други жени са жертва на този обществен натиск и заради това решила да известно време да излиза от вкъщи с едно и също облекло.
Тя се спира на класически тоалет от бяла блуза със свободна кройка, черни панталони по тялото и връзка в стил Питър Пан. Купува си няколко бройки от тези дрехи и започва редовно да ги носи.
Матилда разкрива, че още през първите дни от експеримента ѝ почувствала облекчение, защото вече не се притеснявала толкова силно за външния си вид /виж галерията/.
Експериментът ѝ продължил 3 години, а в края му решила да напише писмо до Harper’s Bazaar и да разкаже за него. Примерът ѝ бил приветстван от много жени, които също като Матилда се притесняват какво да облекат.
В писмото си Матилда споделя, че през първите седмици мъжете дори не забелязали, че тя идва с едни и същи дрехи на работа, а жените се отнесли скептично към нейния опит.
Но след като видяли колко разтоварващо е за ума опростяването на гардероба, много от жените също започнали да носят един тоалет всеки ден. Колегите ѝ дори организирали флашмоб Облечи се като Матилда, като носели нейният избор за ежедневен тоалет.
Матилда обаче се обличала по този начин само за работа. В свободното си време продължила да залага на цветните тоалети с любимите ѝ флорални мотиви.
Експериментът ѝ дава силен тласък не само на самочувството, но и на кариерата ѝ. Малко след публикацията в Harper’s Bazaar ѝ предлагат работа като креативен директор в Sony.