Какво да НЕ правим, докато стоим дълго вкъщи

Какво да НЕ правим, докато стоим дълго вкъщи

Продължителната изолация у дома със сигурност не е приятна на никой. И макар че има редица приятни и зареждащи неща, които човек може да прави в този период, съществуват и други съвсем непрепоръчителни за вършене.

Ако искате след карантината да излезете навън с добро психическо и физическо здраве, със здрава семейна или партньорска връзка и изпълнени с енергия, спазвайте посочените по-долу съвети какво да НЕ правим, докато сме вкъщи.

Не прекалявайте с излежаването и мързелуването

Не мързелувайте, докато стоите вкъщи

Може би сте си казали, че сега е моментът да лежите по цял ден и да мързелувате. За няколко дни може, но не го правете непрекъснато. Колкото повече лежите и не правите нищо, толкова повече няма да искате да станете от леглото. Освен че влияе изключително неблагоприятно на желанието за активност, продължителното излежаване гарантирано ще съсипе физическата ви форма.

Тук дори не става дума само за външния ви вид, а за вашето здраве. Тялото отвиква от физическо натоварване и после дори едно изкачване по стълбите ще ви се стори кошмарно. Затова поне час или два на ден правете упражнения или танцувайте. Заменете излежаването с домакинска работа. Ако имате двор, занимавайте се с градината.

Не си го изкарвайте на партньора

Със сигурност всички сме изнервени при продължителна изолация у дома, а още повече – ако сме останали без работа и без доходи. Но това съвсем не е моментът да си го изкарвате на най-близките си хора. Партньорът ви или семейството като цяло също страдат от ситуацията. Не забравяйте, че колкото гадно ви е на вас, толкова гадно е и на другите. Дори да не го показват. Не се карайте, не обвинявайте, не натяквайте! По-добре споделяйте, проявявайте емпатия и разбиране, говорете спокойно и благодарете на другия, че е до вас. Представете си, ако бяхте съвсем сами?

Сладкишите – ограничени количества

Спрете сладките, докато стоите дълго вкъщи

При дългия престой у дома едно от любимите удоволствия на кулинарите е да приготвят всякакви сладки вкусотии, сред които и виртуозни сладкиши, за които иначе не са имали време. Останалите пък имат друго удоволствие – да ги консумират. Позволени са някои изкушения, но в никакъв случай не превръщайте сладкишите във ваше ежедневно меню.

Здравето и талията ви сериозно ще пострадат. Направете си режим за похапване на сладко, а също – подменете нездравословните съставки с по-здравословни. Използвайте за подсладители мед, кафява захар, кленов сироп, а вместо бяло брашно опитайте да ползвате пълнозърнесто, брашно от елда, от кестени, оризово и т.н.

Умерена доза престой в социалните мрежи

Намалете престоя в социални мрежи, докато стоите вкъщи

Ясно е, че имаме нужда от социални контакти, но освен общуване социалните мрежи предоставят и много напрежение, безсмислени и безпочвени теории, словесна агресия, конспиративни теории, грозни картинки и какво ли още не. По-добре изберете тясно специализирана социална мрежа, която се състои от хора с интереси като вашите. Там ще получавате ценна информация, ще се учите, ще общувате пълноценно. И не прекарвайте целия ден на компютъра – правете и други неща. Четете книги, списания, пишете, рисувайте, правете упражнения.

Не прекалявайте с компютърните игри

Те чудесно уплътняват времето, особено на по-младите, но създават илюзорна действителност за виртуалната реалност. Играйте умерено. Обръщайте повече внимание на близките си, на дома си, на градината. Светът е доста по-различен от компютърните игри.

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка: