Най-добрите витамини за вашата кожа

най-добрите витамини за кожата

Грижата за кожата ви трябва да бъде съществена част от вашия здравен режим. В крайна сметка това е най-големият орган на тялото ви. Първото нещо, което повечето здравни специалисти ще ви кажат да направите, за да поддържате кожата си здрава, е да ограничите излагането си на вредните ултравиолетови (UV) лъчи и да носите слънцезащитен крем.

Въпреки това, само 10-15 минути дневно излагане на слънце спомага за производството на витамин D в кожата, а той е един от най-добрите помощници за здрава кожа, заедно с витамините C, E и K.

Осигуряването на достатъчно витамини може да поддържа кожата ви здрава и млада. Това може да доведе до намаляване на тъмните петна, зачервяванията, бръчките, прекомерната сухота. В следващите редове вижте най-добрите витамини за вашата кожа:

Витамин D

Витамин D най-често се произвежда, когато слънчевата светлина се абсорбира от кожата ви. Холестеролът се превръща във витамин D, когато това се случи. След това витаминът се усвоява от черния дроб и бъбреците и се транспортира в тялото, за да помогне за създаването на здрави клетки. Витамин D играе важна роля за тонуса на кожата.

Можете да увеличите приема на витамин D чрез:

- 10 минути излагане на слънце на ден;

- ядене на обогатени храни, като зърнени закуски, портокалов сок и кисело мляко;

- ядене на храни, които съдържат естествено витамин D - сьомга, риба тон и треска.

Витамин С

витамин с е отличен за кожата

Витамин С се намира във високи нива в епидермиса, както и в дермата. Неговите свойства за борба с рака (антиоксидантни) и ролята му в производството на колаген помагат да поддържате кожата си здрава.

Ето защо витамин С е една от ключовите съставки, намиращи се в много продукти за грижа за кожата против стареене. Приемането на витамин С през устата може да подобри ефективността на слънцезащитните продукти, нанесени върху кожата ви за защита от вредните UV лъчи.

Витамин С може също да помогне за предотвратяване на признаците на стареене поради важната му роля в естествения синтез на колаген в организма. Помага за заздравяване на увредена кожа и в някои случаи намалява появата на бръчки. Адекватният прием на витамин С също може да помогне за възстановяване и предотвратяване на суха кожа.

Ако установите, че не получавате достатъчно витамин С в диетата си, можете:

- да ядете повече цитрусови плодове;

- да консумирате растителни източници на витамин С, каквито са ягодите, броколите и спанакът;

- да пиете портокалов сок.

Витамин Е

Подобно на витамин С, витамин Е е антиоксидант. Основната му функция в грижата за кожата е да предпазва от увреждане от слънцето. Витамин Е абсорбира вредната UV светлина от слънцето, когато се прилага върху кожата.

Фотозащитата се отнася до способността на тялото да минимизира щетите, причинени от UV лъчите. Това може да помогне за предотвратяване на тъмни петна и бръчки.

Получаването на достатъчно витамин Е във вашата диета е препоръчително. Повечето възрастни се нуждаят от около 15 мг витамин Е на ден. Можете да увеличите приема си като:

- ядете повече ядки и семена, като бадеми, лешници и слънчогледови семки;

- приемате мултивитамини или добавки с витамин Е;

- използвате локален продукт с витамин Е.

4
1
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0